Paylaş Facebook Facebook Facebook Facebook Facebook
31.12.2024

İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı


İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığının Görevleri

a)  Diyanet Akademisinin idari, mali ve hukuki iş ve işlemlerini yürütmek.

b) Akademi Başkanlığı personelinin maaş, yolluk ve yevmiye gibi mali işlemlerini gerçekleştirmek.

c) Diyanet Akademisi merkez ve taşra birimlerinin insan kaynağı ihtiyacını tespit ederek karşılanmasına yönelik ilgili birimle gerekli koordinasyonu sağlamak.

ç) Akademiye giriş sınavı ile ilgili olarak İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü ile koordinasyonu sağlamak.

ç) Diyanet Akademisi merkez ve taşra personelinin atama, nakil, görevlendirme vb. iş ve işlemlerini takip etmek ve ilgili birimle gerekli koordinasyonu sağlamak.

d) Diyanet Akademisinin mali yıl bütçesinin hazırlanması ile ilgili iş ve işlemlerin yürütülmesi ve bütçe teklifi, ödenek planlama, dağıtım, aktarma, tenkis vb. işlemleri takip etmek ve ilgili birimlerle gerekli koordinasyonu sağlamak.

e) Akademi Başkanlığının gelen-giden evrak, Kayıtlı Elektronik Posta (KEP), fiziki postalama ve arşiv hizmetleriyle ilgili iş ve işlemlerini yürütmek.

f) Mali mevzuat doğrultusunda Akademinin mal ve hizmet satın alma ile ihale işlemlerini yürütmek, ihtiyaç olması halinde ilgili birimlerle iş birliği yapmak.

g) Taşınır Mal Yönetmeliği hükümleri doğrultusunda Akademi Başkanlığının taşınır, demirbaş ve tüketim malzemesi ihtiyacını belirlemek ve teminine yönelik iş ve işlemlerini yürütmek.

ğ) Diyanet Akademisi hizmet binalarının yapım, bakım, onarım ve sosyal donatı ihtiyaçlarını tespit etmek ve ilgili birimlerle iş birliği halinde gerekli çalışmaları yapmak.

h) Akademi merkezlerinin açılış, kapanış, isim değişikliği vb. iş ve işlemlerini yürütmek.

ı) Akademi Başkanlığı yerleşkesinin güvenliği, temizliği, tertip ve düzeni ile ilgili iş ve işlemleri ilgili birimle koordineli yürütmek.

i) Aday din görevlilerinin harçlık, iaşe, ibate, sigorta ve mevzuatta belirlenen diğer ihtiyaçları ile ilgili ödenek işlemlerinin takibini yapmak ve Akademi merkezleri tarafından yürütülmesini sağlamak.

j) 31/5/2023 tarihli ve 32207 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Diyanet Akademisi Aday Din Görevlileri İstihkak Yönetmeliği kapsamında istihkak bedellerinin geri alınmasına ilişkin iş ve işlemlerin takibini yapmak ve Akademi merkezleri tarafından yürütülmesini sağlamak.

k) Aday din görevlilerinin genel sağlık sigortası (GSS) tescil giriş, iptal ve sonlandırma ile ilgili iş ve işlemlerinin takibini yapmak ve Akademi merkezleri tarafından yürütülmesini sağlamak.

l) Diyanet Akademisi eğitimleri kapsamında takip edilen kitap ve diğer eğitim materyallerini temin etmek.

m) Akademi merkezleri sosyal donatılarının Türkiye Diyanet Vakfı ile iş birliği içerisinde işletilmesine yönelik gerekli iş ve işlemleri yürütmek.

n) Diyanet Akademisi tarafından yürütülen idari ve mali iş ve işlemler kapsamında gerekli şartname, sözleşme, protokol vb. hazırlık çalışmalarını yapmak.

o) Akademi Disiplin Kurulunun sekretarya iş ve işlemleri ile 31/5/2023 tarihli ve 32207 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Diyanet Akademisi Disiplin Yönetmeliği çerçevesinde gerekli iş ve işlemleri yürütmek.

ö) Diyanet Akademisi mevzuatı ile ilgili çalışmalarda daireler arası koordinasyonu sağlamak.

p) Dairenin görev alanı ile ilgili faaliyet raporlarını hazırlamak ve ilgili daireyle paylaşmak.

r) Dairenin görev alanıyla ilgili ABYS'ye gerekli veri girişlerini yapmak ve takibini sağlamak.

s) Akademi Başkanlığına gelen soru önergelerinin koordinasyonunu sağlamak ve cevabi yazılarını hazırlamak.

ş) Dairenin görev alanıyla ilgili CİMER, e-posta vb. yollarla gelen başvuruları takip etmek, değerlendirmek ve cevaplandırmak.

t) Dairenin görev alanı ile ilgili arşiv hizmetlerini yürütmek.

u) Akademi merkezlerinin kapasitelerinin geliştirilmesi başta olmak üzere Dairenin görev alanıyla ilgili konularda çalıştay düzenlemek, çalışma ekipleri kurmak ve komisyonlar oluşturmak.

ü) Diyanet Akademisi Başkanı tarafından verilen diğer görevleri yapmak.