Paylaş Facebook Facebook Facebook Facebook Facebook
22.02.2024

II. Dönem Aday Din Görevlileri Mesleki Eğitim Kayıt İşlemleri

​- Adaylar yerleştikleri Akademi merkezlerine kayıtlarını https://abys.diyanet.gov.tr/ internet adresi üzerinden gerçekleştireceklerdir. 

- 26-28 Şubat 2024 tarihler arasında gerçekleştirilecek ön kayıt işlemleri için gerekli olan belgeler şunlardır: 

- Askerlik Durum Belgesi. (Askerlik durum belgesinde yoklama kaçağı olan veya bakaya kalanların kayıt işlemleri gerçekleştirilmeyecektir.) 

- Askerlik (Askerlik durum belgesinde 04 Mart 2024 tarihinden önce yoklama kaçağı olan veya bakaya kalanlar), doğum ve hamilelik sebebiyle eğitime katılamayacak olan aday din görevlilerinin bir sonraki mesleki eğitime katılmak üzere yerleştikleri Akademi merkezlerine dilekçe vererek talepte bulunmaları gerekmektedir. 

- Adli Sicil Belgesi. 

- Son altı ay içerisinde çekilmiş 4,5 cm x 6 cm boyutunda vesikalık fotoğraf. (Vesikalık fotoğraf dışında yüklenen fotoğraflar kabul edilmeyecektir.) 

- Kayıt işlemlerinde istenen belgelerin aslı ya da yetkili kurumlarca onaylı suretleri veya varsa e-devlet sisteminden alınan çıktısı kabul edilecektir. 

- Kayıtları Diyanet Akademisi tarafından onaylanan adaylar kesin kayıt işlemleri için yerleştikleri Akademi merkezlerine, zikredilen evraklarla birlikte aşağıdaki evrakları 04 Mart 2024 saat 17.00’a kadar teslim edecektir: 

- T.C. Kimlik Kartı/Nüfus Cüzdanı, Pasaport veya Sürücü Belgesi

- Mezuniyet Durumunu Gösterir Belge 

- Dispanser Raporu veya Devlet Hastanesinden alınacak Sağlık Raporu 

- Daha önce çalışıyor olanlar için SGK Tescil ve Hizmet Dökümü belge 

- Kayıt işlemleri sürecinde gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu tespit edilen adayların kayıtları geçersiz sayılacak, eğitime katılmış olmaları halinde eğitimle ilişikleri kesilecektir. 

- Adayların II. Dönem Aday Din Görevlileri Mesleki Eğitimleri için yapmış oldukları kayıt sonraki eğitimlerde müktesep teşkil etmeyecektir.​